دانلود تحقیق انسان - طبیعت - معماری
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دانلود تحقیق انسان - طبیعت - معماری
نوشته شده در یک شنبه 20 شهريور 1394
بازدید : 401
نویسنده : امیررضا بشیری

تحقیق انسان - طبیعت - معماری

ما برای شما بهترین و جامع ترین   تحقیق انسان - طبیعت - معماری  را با زحمت و پشتکار فراوان چند تن از مهندسین برجسته آماده کرده ایم , امیدواریم تا بتواند توقعات شما عزیزان را برآورده سازد و با قیمتی بسیار اقتصادی با در نظر گرفتن شرایط شما دانشجویان و محصلین و عزیزان جمع آوری شده است . از خرید خود در این وبلاگ کاملا اطمینان داشته باشید و نظرات خود را برای ما ارسال کنید . باشد که به لطف پروردگار مورد قبول شما عزیزان قرار گیرد.

 

مقدمه در فرهنگ های مختلف موجود در سطح جهان به خصوص در شرق ارتباط تنگاتنگی، انسان با طبیعت پیرامون خود دارد و این امر از سالهای بسیار دور تا به امروز در این فرهنگها باقی مانده است و در پی آن تاثیراتی مشهود در ساخته های دست بشر مخصوصا در ایجاد و خلق آثار هنری داشته و باعث شده كه انسان و طبیعت با
دسته بندی معماری
بازدید ها 159
فرمت فایل doc
حجم فایل 937 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 108
تحقیق انسان - طبیعت - معماری

فروشنده فایل

کد کاربری 130
کاربر
 
 

مقدمه:
در فرهنگهای مختلف موجود در سطح جهان به خصوص در شرق ارتباط تنگاتنگی، انسان با طبیعت پیرامون خود دارد و این امر از سالهای بسیار دور تا به امروز در این فرهنگها باقی مانده است و در پی آن تاثیراتی مشهود در ساخته های دست بشر مخصوصا در ایجاد و خلق آثار هنری داشته وباعث شده كه انسان و طبیعت با هم ادغام گردند كه در پی آن ارتباطهای چند گانه با طبیعت پیدا نموده است كه باعث دوام زندگی انسان و طبیعت شده است (البته در هنر شرقی این موضوع بسیار مشهود تر از غرب می باشد)در این باره ارسطو اعتقاد دارد كه هنر در حكم تقلید است كه با توجه به آن بسیار ی در این باورند كه هنر تقلید كامل و جزءبه جزءاز طبیعت پیرامون می باشد.هر چند طبیعت به عنوان مدل بسیاری از آثار معماری وهنری به جا مانده از گذشته است مانند كلیسای جامع فلورانس اثر برونلسكی كه در آن با الهام از تخم مرغ دست به طراحی وساخت گنبد این كلیسا زده است یا ساخت انواع سازه های فضایی یا اختراعات علم امروز از حشرات و حیوانات الهام گرفته شده است البته این باور كه تمامی مصنو عات بشری و ساخته شده به دست انسان را كپی محض از طبیعت بدانیم اشتباه است. چون در بسیاری از مواقع ابداع یا خلق موضوعی در تقلید از طبیعت نبوده بلكه برای مقابله یا ایجاد تضاد با آن ایجاد می گردد و هیچ گونه آشتی با طبیعت ندارد البته بسیاری از انسانها بر این باورند كه تمامی انسانها از طبیعت پیرامون خود احساسی مشابه دارند یعنی كه نسبت به رنگ قرمز یا آبی یا نسبت به زیبایی طبیعت و...اتفاق نظر دارند در مورد هنر نیز چنین می باشد.كه این موضوع جایی برای تامل دارد،که در این بحث جای نمی گیرد.
حال ما در این مجموعه نوشتار سعی بر آن داریم که به بررسی سبکهایی و گرایشات فکری که در صده اخیربر هنر دنیا و معماری به عنوان یکی از هنرهای کاربردی تاثیر گذاشته در حد خود بپردازیم و ببینیم که در این افکار و عقاید چه چیزهایی مطرح شده است و کجا را میتوان گفت که از طبیعت الهام گرفته و یا مورد تقلید قرار داده اند و یا، معماری همگام با طبیعت چگونه معماری است وکدام یک از افکار و سبکهای موجود در پایدار نگهداشتن معماری و طبیعت موفق تر بوده اند.در واقع در این افکار و سبکها که سعی بر آن است که، آفرینش معماری، همواره بر انگاره‌ای از جاودانگی استوار باشد. معماری شکل‌می‌گیرد تا ماندگار شود و معمار، همواره با سودای آفریدن کالبد معمارانه‌ای که در فراسوی زمان پایدار و استوار بماند، دست به‌کار می‌شود. آرزوی ماندگاری اما، سرشت ایستا و واپس گرایانه معماری را آشکار می‌کند. معماری خواهان وضع موجود است و جهان، باید آن‌چنانکه هست بماند، تا معماری ماندگار شود. معماری، بر بودن پامی‌فشارد، شدن را برنمی‌تابد. از این رو، معماری برای اینکه ماندگار شود، باید در برابر زمان، دگرگونی و طبیعت بایستد،یکه و تنها، به‌گفته دیگر، معماری برای اینکه پایدار بماند، ناگزیر باید در برابر جهان بیرون از خود بایستد و با سه دشمن نابودگر خود، زمان، دگرگونی و طبیعت، بجنگد.

فهرست مطالب:
سر آغاز 
انسان 
طبیعت 
معماری 
انسان و طبیعت 
انسان و معماری 
معماری و طبیعت 
منابع

 



:: موضوعات مرتبط: عمران , معماری , تحقیق , ,
:: برچسب‌ها: دانلود تحقیق انسان - طبیعت - معماری , دانلود تحقیق انسان , طبیعت , معماری , دانلود مقاله معماری های تک , دانلود تحقیق سختي آب و املاح محلول در آب و اثرات آنها بر سلامت زيست محيطي , پروژه رشته معماری , گرافیک , عمران , کشاورزی , صنایع , دانلود پایان نامه معماری , دانلود پایان نامه عمران , دانلود پایان نامه کشاورزی , دانلود پایان نامه برق , دانلود پایان نامه صنایع , دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر , دانلود پروژه رشته عمران , دانلود پروژه رشته کشاورزی , دانلود پروژه رشته صنایع , دانلود تحقیق رشته معماری , دانلود تحقیق رشته عمران , تحقیق رشته گرافیک , دانلود تحقیق رشته کشاورزی , دانلود تحقیق رشته برق , دانلود تحقیق رشته صنایع , دانلود پروژه رشته برق , دانلود پروژه رشته حسابداری , دانلود پایان نامه رشته حسابداری , دانلود تحقیق رشته حسابداری , دانلود مقاله رشته معماری , دانلود مقاله رشته گرافیک , دانلود مقاله رشته عمران , دانلود مقاله رشته کشاورزی , دانلود مقاله رشته صنایع , دانلود مقاله رشته حسسابداری , دانلود کارآموزی رشته معماری , دانلود کارآموزی رشته عمران , دانلود کارآموزی رشته گرافیک , دانلود کارآموزی رشته حسابداری , دانلو ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: